НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ:
- Конституція України
- Закону України «Про освіту»
- Закон України «Про дошкільну освіту»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 305 «Про затвердження Положення про заклад дошкільної освіти»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 10.04.2019 року № 530 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти» Із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 483 від 26.04.2022
- Наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 06 лютого 2015 року № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 року № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»
- Наказ Міністерства соціальної політики України від 23.12.2021 № 718 «Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання»
- Лист Міністерства освіти і науки України від 13.11.2018 № 1/9-691 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 № 1055 «Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів» зі змінами від 20.05.2016 № 544 (1асистент на групу, навантаження 36 год.)
Стаття 33 Закону України «Про дошкільну освіту»
Держава забезпечує соціальний захист, підтримку дітей дошкільного віку, особливо дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, а також дітей із малозабезпечених та багатодітних сімей.
Дітям з особливими освітніми потребами гарантовано право на:
• відвідування державних і комунальних закладів дошкільної освіти з гнучким режимом роботи та їх утримання у цих закладах за рахунок держави;
• отримання психолого-педагогічної допомоги в інклюзивно-ресурсних центрах, що діють відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Діти з особливими освітніми потребами забезпечуються засобами пересування, протезування, орієнтації і сприйняття інформації, а також іншими засобами індивідуальної корекції за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Лист МОН від 25.06.2020 №1/9-348 "Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в ЗДО"
Зміни до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти
Пункт 2
• Під час організації інклюзивного навчання висновки ІРЦ, видані до 1 січня 2022, є дійсними до закінчення строку їх дії або до видачі ІРЦ в установленому порядку нового висновку;
• для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами (зокрема з числа тих, що вимушені були змінити своє місце проживання (перебування) внаслідок збройної агресії рф) до закладу освіти подаються копії документа, що посвідчує особу (в разі наявності) та висновку.
Пункт 5
• У разі наявності висновку, що не містить інформації про рівень підтримки, така дитина розподіляється у групу закладу дошкільної освіти відповідно до складності її порушень з урахуванням рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами (за участю фахівців інклюзивно-ресурсного центру)
• Гранична кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах, визначена цим Порядком, не застосовується. Заклад освіти не може відмовити в організації інклюзивного навчання дитини з особливими освітніми потребами та створенні інклюзивної групи
Пункт 7
• У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) надаються дітям з особливими освітніми потребами (за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу) фахівцями ІРЦ, педагогічними працівниками закладу освіти, зокрема з числа тих, що вимушені були змінити своє місце проживання (перебування) та/або місце роботи внаслідок збройної агресії рф.